Vyzkoušejte si DEMO simploSHOP

Automatizace procesů v headless e-commerce

Rychlost a efektivita jsou jedny z nejdůležitějších aspektů úspěšného podnikání v e-commerce sféře. Lze jich dosáhnout jednoduše - automatizací. Ta při správném nasazení v rámci headless e-commerce pomáhá řídit skladové zásoby, zpracovávat objednávky a plnit požadavky zákazníků v rekordně krátkém čase. Jak automatizovat procesy v headless e-commerce?

7 minut

Aleš Bžatek Aleš Bžatek

Automatizace procesů v headless e-commerce

 

Více informací o tom, co je headless e-commerce, najdete v článku Co je headless e-commerce a proč byste mu měli věnovat pozornost?

V čem je headless e-commerce jedinečný?

Headless e-commerce je moderní přístup, který odděluje prezentační vrstvu (front-end) od správy obchodu (back-end).

Umožňuje podnikům zvolit si pro každou vrstvu jinou technologii, na rozdíl od tradičního e-shopu, kde jsou front-end a back-end integrovány. Toto oddělení umožňuje projektům e-commerce experimentovat s různými technologiemi pro front-end a poskytovat jedinečné, personalizované uživatelské zkušenosti napříč různými kanály.

Proč je pro headless e-commerce automatizace klíčová ?

Ačkoli headless e-commerce nabízí oproti tradičním e-commerce řešením řadu výhod, bez automatizačního řešení hrozí, že podniky nebudou mít k dispozici širokou škálu aplikací, které jsou pro jejich produktivitu nezbytné.

Vzhledem k tomu, že headless e-commerce se přirozeně neintegruje s externími aplikacemi, je automatizace nezbytná pro propojení platformy s různorodým prostředím aplikací.

Určení toho, co je třeba automatizovat, je prvním krokem k automatizaci v e-commerce. Automatizujte, pokud:

  • Proces vyžaduje tři a více lidí. Pokud na procesu v současné době pracují tři nebo více lidí, je pravděpodobnější, že proces nebude fungovat tak efektivně, jak by mohl. V takovém případě existuje vysoké riziko lidské chyby a komunikace je často špatná.
  • Činnost zahrnuje více platforem. Není neobvyklé, že organizace ručně přesouvají data a informace mezi více platformami, zejména pokud tyto platformy nemají integrační funkce. Tento proces je náchylný k chybám a nedorozuměním a ztráta dat může být velmi nebezpečná.
  • Procesy spouštějí další procesy. Akce, které nastanou nebo jsou dokončeny v reakci na předchozí akci, jsou ideální pro automatizaci.

Výhody automatizace v headless e-commerce

Automatizace v e-commerce zlepšuje kvalitu zákaznické zkušenosti a umožňuje podnikům upřednostnit důležitější úkoly, které vyžadují strategii a sociální dovednosti.

Automatizace šetří čas

Automatizace v headless e-commerce je klíčem k tomu, aby se více věcí udělalo za kratší dobu. Umožňuje majitelům projektů e-commerce automatizovat časově náročné úkoly, jako např:

  • Automatické publikování/odebírání obsahu webových stránek a sociálních médií.
  • Automatické skrývání/odkrývání produktů a katalogů.
  • Automatická změna merchandisingu produktů.
  • Automatické segmentování a zapojování zákazníků na webu.
  • Automatická upozornění pro členy týmu.

Automatizace zvyšuje efektivitu prodeje a marketingu

Automatizace může pomoci prodejním a marketingovým týmům v e-commerce prostřednictvím několika různých metod, včetně:

  • Poskytování personalizované zákaznické zkušenosti díky segmentaci a zapojení zákazníků v reálném čase;
  • Zajištění včasné reakce pomocí okamžitých automatických e-mailů/zpráv na základě aktivity zákazníka;
  • Umožnění proaktivních a dynamických e-mailových marketingových automatizačních kampaní s plánovanými marketingovými kampaněmi.

Podle statistik může zavedení automatizace do prodeje a marketingu zvýšit počet potenciálních zákazníků o 80 % a zlepšit efektivitu a návratnost investic do marketingu o 45 %.

Automatizace snižuje počet chyb

Nesprávná správa dat a pravidelné chyby škodí elektronickému obchodu, způsobují odliv zákazníků a snižují prodeje.

Přesná správa dat a informací je pro úspěch projektu e-commerce klíčová. Díky datům podloženým tvrdými čísly a automatizaci si můžete být vy i vaši zákazníci jisti, že získáváte správné informace.

Automatizace zlepšuje zákaznickou zkušenost.

Zákazníci oceňují celkovou rychlost a rychlost reakce webových stránek, přičemž 90 % z nich uvedlo, že okamžitá odpověď je pro ně důležitá, pokud mají dotaz na zákaznickou podporu.

Automatizací procesů a pracovních postupů zákaznického servisu - od chatovacích programů až po samoobslužné možnosti - můžete pomoci zajistit vysokou spokojenost zákazníků a prodloužit dobu jejich pobytu na webu.

Jak automatizovat headless e-commerce?

Prvním krokem k automatizaci headless e-commerce je výběr vhodné platformy v závislosti na velikosti vašeho e-shopu. Headless e-commerce je nejatraktivnější zejména pro větší e-shopy, díky čemuž je plně flexibilní a škálovatelný souběžně s růstem e-shopu.

  • Ve společnosti simploSHOP® maximalizujeme výkon vašeho e-shopu pomocí našich řešení na míru. Nabízíme nejen e-shopy, ale také sofistikované podpůrné systémy, které optimalizují a automatizují obchodní procesy.
     

Automatizujeme:

  • Aplikace pro vyhledávání produktů skladem
  • Věrnostní programy
  • Systémy pro vyřizování reklamací
  • Konfigurátory produktů
  • Systémy pro snadný import produktů do internetového obchodu
  • Automatizace objednávek zboží
  • CRM
  • Rezervační systémy
  • ... a mnoho dalšího!

Integrace a automatizace s ERP

Pro zajištění hladkého průběhu všech procesů v prostředí e-commerce hraje klíčovou roli integrace systémů ERP.

Bezhlavá architektura e-commerce umožňuje snadné přizpůsobení jakéhokoli nového softwaru, který má být integrován. Propojení umožňuje dosáhnout "řízení provozu na jednom místě".

Systém ERP spravuje data týkající se produktů, zákazníků, transakcí, skladu a téměř všech míst, která ve společnosti generují data.

Využitím architektury headless e-commerce a integrací ERP mohou společnosti těžit z maximálního využití možností platformy.

Automatizace procesů v rámci CRM

Na rozdíl od tradiční architektury má headless e-commerce samostatný systém řízení skladu. Nevyžaduje ani externí zdroje pro ukládání a správu obsahu.

Tradiční řešení však využívají externí řešení CRM. V rámci headless e-commerce lze systém CRM automatizovat a plně integrovat, čímž odpadají žádoucí externí doplňky a pravidelné aktualizace.

Automatizace pracovních postupů

Nástroje pro automatizaci pracovních postupů jsou vytvořeny speciálně pro správu administrativních a provozních povinností vaší společnosti. Pomáhají zefektivnit rutinní, každodenní úkoly a zároveň umožňují koordinovat více systémů současně.

E-mailová oznámení

E-mailová oznámení pro opuštěné nákupní košíky, sledování objednávek, plnění objednávek a věrnostní akce pro zákazníky mohou být velmi užitečná pro informování zákazníků o stavu jejich objednávek nebo o stavu vašeho e-shopu.

Filtrování podvodů

Podvody představují pro projekty e-commerce významný problém, přičemž ztráty se v roce 2021 odhadují až na 20 miliard dolarů.

Díky automatizovanému odhalování a filtrování podvodů je většina lidských chyb eliminována. Automatizované pracovní postupy detekce podvodů mohou sledovat a ověřovat hodnotu každé objednávky prostřednictvím nástrojů, jako je ověření fyzické a IP adresy.

Pro společnosti, které se zabývají vysoce rizikovými objednávkami, je filtrování podvodů ještě důležitější z hlediska možných právních důsledků.

Automatizujte!

Čím více automatizujete, tím méně manuálních procesů je potřeba a tím více může váš e-shop prosperovat.

Zlepšení nebo přidání automatizace marketingu se stává významným cílem většiny společností.

Automatizace šetří firmám čas a zdroje; zároveň zrychluje a zefektivňuje pracovní procesy. Pomáhá zvyšovat efektivitu marketingových a prodejních činností. 

Přecházíte na headless e-commerce, abyste zvýšili automatizované procesy?

Kontaktujte nás
Sdílejte článek

Máte zájem o více informací?