Vyzkoušejte si DEMO simploSHOP
  • Úvod
  • Blog
  • Integrace třetích stran: Rozšiřte možnosti svého e-shopu

Integrace třetích stran: Rozšiřte možnosti svého e-shopu

Headless e-commerce umožňuje naprosté přizpůsobení potřebám e-shopu pomocí rozhraní API, a tím otevírá obrovskou míru flexibility. Firmy však často potřebují více, než jim může nabídnout základní nastavení. Integrace třetích stran na headless e-commerce je jednoduchá. Přinášíme vám seznam rozšíření, která by neměla chybět v žádném projektu elektronického obchodu.

7 minut

Aleš Bžatek Aleš Bžatek

Integrace třetích stran: Rozšiřte možnosti svého e-shopu

 

Integrace služeb třetích stran je jedním ze způsobů, jak mohou e-shopy rozšířit funkčnost své platformy a výrazně zlepšit zákaznickou zkušenost - to vše při současném zvýšení efektivity a výkonnosti procesů.

Výhody headless e-commerce ve zkratce

Headless e-commerce odděluje front-end od back-endu, což umožňuje větší flexibilitu a přizpůsobivost při poskytování zákaznické zkušenosti.

Ve srovnání s tradičními řešeními poskytuje rychlejší a jednodušší aktualizace, lepší výkon a větší škálovatelnost.

Díky headless e-commerce mohou firmy efektivně spravovat svou přítomnost napříč různými kanály a zařízeními, což zvyšuje spokojenost zákazníků a zvyšuje příjmy.
 

Více informací o tom, co je headless e-commerce, najdete v článku Co je to Headless E-commerce a proč byste měli věnovat pozornost?

Co si představit pod pojmem integrace třetích stran?

Integrace třetích stran spojuje různé softwarové aplikace, jako jsou nástroje pro automatizaci marketingu, platební brány a platformy pro hodnocení zákazníků. Využitím rozhraní API mohou e-shopy snadno přistupovat k těmto službám, aniž by musely pro každý systém kódovat vlastní řešení.

Nejvýznamnější součástí integrace služeb třetích stran s headless e-commerce je to, že firmy mohou vytvářet bezproblémové zákaznické prostředí na webu kombinací obsahu z různých kanálů. Namísto spoléhání se na oddělené systémy pro správu údajů o zákaznících nebo aktualizaci skladových zásob získávají společnosti větší kontrolu nad provozem svého e-commerce a zlepšují výkonnost a dobu načítání webových stránek.

Kromě toho mohou firmy používat progresivní webové aplikace (PWA), které zákazníkům na mobilních zařízeních poskytnou lepší zážitek při používání platformy headless e-commerce. PWA jsou rychlé, spolehlivé a poskytují zážitek podobný aplikaci bez nutnosti použití dalšího softwaru.

Proč integrovat?

Integrace služeb třetích stran s headless e-commerce umožňuje firmám využívat nejnovější technologie a vytvářet ucelený zážitek pro zákazníky.

  1. Poskytování personalizovaných zákaznických zkušeností. Firmy mohou využívat data z interakcí svých zákazníků s webovými stránkami k vytváření speciálních propagačních akcí a obsahu určeného speciálně pro každého jednotlivce. Integrace platformy pro hodnocení zákazníků navíc umožňuje e-shopům převádět skutečné recenze a hodnocení od ověřených kupujících na zákazníky, což zvyšuje důvěru ve značku.
  2. Kontrola nad jednotlivými procesy. Díky propojení s platebními branami nebo systémy pro správu zásob mohou firmy rychle a snadno přistupovat k údajům o zákaznících a aktualizovat nabídku produktů v reálném čase. To výrazně zvyšuje provozní efektivitu a umožňuje firmám soustředit se na další aspekty podnikání.
  3. Vytvoření omnichannelové zkušenosti pro zákazníky. Díky možnosti snadné synchronizace dat napříč různými kanály a zařízeními mohou firmy poskytnout kupujícím jednotnou zkušenost bez ohledu na to, jaké zařízení používají.

Tipy pro výběr správných třetích stran

Při výběru třetích stran, které chcete integrovat do headless e-commerce, je důležité zvážit konkrétní potřeby vašeho projektu.

  • Všechny dodavatele důkladně prozkoumejte a ujistěte se, že mají dobrou pověst a poskytují spolehlivé služby.
  • Hledejte řešení s otevřeným rozhraním API a snadným přenosem dat.
  • Ujistěte se, že vybraná služba odpovídá specifickým potřebám vašich zákazníků, například jazykové podpoře nebo možnostem plateb.
  • Prozkoumejte různé cenové plány a vyberte si takový, který vyhovuje vašemu rozpočtu.
  • Před konečným rozhodnutím si systém vyzkoušejte a zeptejte se, zda splňuje vaše očekávání.

TOP 8 integračních rozšíření pro e-commerce

  • Díky spolupráci s řadou různých partnerů jsme v simploSHOP® připravili seznam nejdůležitějších integrací, které e-shopy bezpodmínečně potřebují.

Řízení skladu

Abyste mohli efektivně řídit svůj obchod, chcete sledovat objednávky a spravovat svůj sklad na jednom místě. Vy i vaši zákazníci tak získáte aktuální informace o tom, co je na skladě. Chcete vědět, kdy je čas znovu objednat skladové zásoby a kdy je čas informovat zákazníky, že je požadované zboží opět k dispozici. Integrace se systémem řízení skladu vám poskytne aktuální informace o vašich produktech a v případě potřeby synchronizuje data mezi sklady nebo systémy.

Když web integrujete se softwarem pro řízení skladu, budete moci sledovat prodané položky, vědět, kdy je třeba doplnit zásoby, a zjistit, které výrobky jsou nejoblíbenější. Integrace se systémem řízení skladu také pomáhá předcházet ztrátám prodeje a vytvářet zdravý poměr mezi nabídkou a poptávkou.

Software pro zpracování objednávek

S růstem e-shopu hraje rychlost doručení významnou roli. Pokud například prodáváte šperky, které stojí tisíce korun za kus, nemůžete riskovat problémy s doručením kvůli špatným adresám nebo zpožděné přepravě. Je na vás, abyste zákazníkům doručili jejich objednávku rychle, spolehlivě a bezpečně.

Integrace softwaru pro zpracování objednávek pomáhá automatizovat a minimalizovat nepříjemnou práci spojenou s doručováním, jako je porovnávání cen za doručení od různých poskytovatelů, tisk štítků a záložních lístků nebo sledování zásilek. Navíc také snižuje riziko manuálních chyb.

Řešení pro e-mailový marketing

E-mail již dlouho tvoří základ většiny prodejních a marketingových strategií. Mnoho firem pomocí e-mailu jednoznačně identifikuje své zákazníky a e-mail je preferovaným komunikačním kanálem pro potvrzení objednávek, propagační kódy, slevy a přidávání nebo změny obchodních nabídek.

Je to nejběžnější metoda automatizace marketingu pro firmy v odvětví B2B i B2C.

Nasazení e-mailové integrace na webu vám může pomoci shromáždit e-mailové adresy návštěvníků, kteří si web pouze prohlíželi, takže je můžete následně kontaktovat a motivovat je, aby se stali zákazníky.

Tímto způsobem můžete cílit na konkrétní segmenty zákazníků na základě jejich chování.

Marketingové řešení pro SMS

Oslovování zákazníků prostřednictvím textového marketingu se rychle stává nejlepším způsobem, jak rozvíjet online podnikání. Jedním z důvodů růstu SMS marketingu je, že stále více zákazníků nakupuje přímo prostřednictvím svých telefonů. Mobilní telefony nyní tvoří více než 65 % veškerého provozu e-shopů a více než polovina všech online prodejů je uskutečněna z mobilního zařízení.

Zákazníci chtějí mít možnost vyhledávat, prohlížet, přidávat zboží do košíku a nakupovat - to vše na svých telefonech a během několika minut. Nakupujícím, kteří si stále více cení rychlosti a pohodlí, může v tržním prostředí s intenzivní konkurencí o jejich pozornost pomoci SMS marketing v elektronickém obchodě získat jejich pozornost a udržet si ji.

Vzhledem k tomu, že SMS zprávy mají také vyšší průměrnou míru otevření (98 %) než e-mailové zprávy (20 %), je důležité integrovat své marketingové úsilí v oblasti e-mailu s SMS marketingem. Tímto způsobem můžete přijít do kontaktu se zákazníky na všech místech, kde tráví svůj čas, sledovat, které zprávy a kampaně je nejvíce zajímají, a využít tyto údaje o zákaznících ke zlepšení návratnosti investic do marketingu.

Rozšíření platební brány

Platební brána jako poslední krok v procesu objednávky bezpečně a rychle ověří informace o kreditní kartě a bankovní údaje, které si vyměníte se svými zákazníky.

Zákazníci očekávají, že na vašich stránkách uvidí více možností platby, ať už jde o Visa a Mastercard nebo PayPal a Klarna.

Máte dvě možnosti. Buď můžete integrovat platební proces s přesměrováním, kdy jsou vaši zákazníci přesměrováni na web správce plateb, kde zadají platby kartou, a poté jsou odesláni zpět do vašeho e-shopu.

Případně máte možnost integrovat platební bránu na místě, kde zákazníci zůstanou na vašich stránkách a zadají své platební údaje. Tato možnost dává obchodníkům větší kontrolu nad průběhem placení, ale vyžaduje, abyste měli integrovaný vlastní platební systém.

Nástroj pro správu sociálních médií

Pokud chcete být tam, kde jsou vaši zákazníci, pravděpodobně to znamená být na sociálních médiích.

Integrace softwaru pro správu sociálních médií s vaším dalším marketingovým a obchodním softwarem představuje snadný způsob, jak automatizovat komunikaci, ušetřit čas a zajistit, abyste o své značce vydávali konzistentní sdělení.

Správa CRM

Systémy CRM jsou navrženy tak, aby vám pomohly lépe porozumět vašim zákazníkům na základě údajů o zákaznících. Pomáhají sledovat osobní údaje a interakce vašich zákazníků, takže můžete cílit na zákazníky na základě jejich minulého chování, identifikovat trendy a budovat loajalitu zákazníků.

Systém CRM, který je integrován s vašimi marketingovými nástroji, objednávkovým systémem a analytickými aplikacemi, vám může poskytnout úplný obraz o demografických údajích, nákupním chování a průměrné hodnotě objednávky (AOV) vašich zákazníků.

Zákaznická podpora

Spokojenost zákazníků je to, co je udrží ve vašem obchodě. Proto je nezbytné zajistit, abyste zákazníkům poskytovali rychlé a informativní odpovědi na jejich dotazy. Nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je zajistit, aby byl přístup k zákaznické podpoře (live chat, helpdesk,...) integrován s vaší platformou.

Integrace s live chatem nebo chatbotem jsou cenově dostupným způsobem, jak zvýšit kapacitu zákaznické podpory. Automatizací běžných otázek a odpovědí můžete obsloužit velké množství zákazníků najednou.

Vyberte si nejvhodnější integrační řešení

Pokud existují zkratky, které mohou zrychlit provoz vašeho e-shopu, byla by škoda je nevyužít. Integrace jsou zkratky, které vám pomohou sjednotit pracovní postupy, automatizovat úlohy, synchronizovat důležitá obchodní data, rozšířit kvalitní služby na více zákazníků a eliminovat rizika lidských chyb.

Bez ohledu na to, jakou platformu pro svůj e-shop používáte, správná integrační řešení vám pomohou vytvořit ucelenou zákaznickou zkušenost na všech kontaktních místech: od správy zásob a objednávek až po sociální média a marketing.

Ozvěte se nám a společně probereme možnosti integrace.

Kontaktujte nás
Sdílejte článek

Máte zájem o více informací?